Zaproszenia e-mail do wypełnienia ankiety

Udostępnianie formularza ankiety w e-mail jest bardzo skuteczną metodą otrzymania odpowiedzi na ankietę. 

Korzystając z modułu wysyłki Zaproszeń e-mail, można przesłać wiadomość z przyciskiem do otworzenia ankiety. Metoda ta jest najprostsza, e-mail jest automatycznie generowany w kolorystyce ankiety, można edytować jego treść i umożliwia łączenie adresu e-mail z odpowiedziami. Dodatkowo można zadbać, aby jedna osoba odpowiedziała tylko raz na ankietę.

Jak wysłać zaproszenia e-mail do wypełnienia ankiety?

Po przygotowaniu i przetestowaniu formularza przejdź do zakładki Udostępnianie-Wyślij zaproszenia e-mail. Zostaniesz przeniesiony do sekcji wysyłki zaproszeń do wypełnienia ankiety. Możesz edytować tytuł i treść zaproszenia oraz treść przycisku, który skieruje respondenta do wypełnienia ankiety. 
Po lewej stronie możesz edytować treść tematu wiadomości e-mail oraz (w pakiecie Biznes) skonfigurować wysyłkę zaproszeń z własnego adresu mailowego.
Poniżej możesz wpisać adresy mailowe odbiorców. Muszę być wpisane jeden pod drugim, nieoddzielone żadnymi znakami. Możesz zamieścić obok adresów mailowych dodatkowe informacje, jak imię, nazwisko czy nazwa firmy. 
Po wpisaniu adresów i kliknięciu przycisku Zapisz, możesz odznaczyć opcję Śledź odpowiedzi odbiorców, wówczas adresy mailowe nie będą zapisywane razem z odpowiedzią. Ta funkcja sprawdzi się z przypadku badań, które mają pozostać tajne. 
Postępując w ten sam sposób możesz także wysłać przypomnienie o wypełnieniu ankiety, zaznaczając opcję Pomiń adresy, które już otrzymały e-maile. 

Identyfikacja wypełniających przy wysyłce zaproszeń e-mail do wypełnienia ankiety

Korzystając z tej metody wysyłamy zaproszenia e-mail na dodane w systemie adresy e-mail. Przy włączonej w Ustawieniach opcji "Formularz dostępny tylko na zaproszenia e-mail" można wejść na formularz tylko za pomocą takiego linku z zaproszenia. Link jest ważny na jedno wypełnienie i po wypełnieniu wiąże odpowiedź z adresem e-mail na jakie zostało wysłane zaproszenie.
Istnieje możliwość niełączenia odpowiedzi z adresem e-mail. W takim wypadku przy wysyłce zaproszeń należy odznaczyć opcję "Śledź odpowiedzi odbiorców".
Po wysłaniu zaproszeń e-mail można monitorować kilka parametrów:
  • czas otwarcia e-mail (niestety coraz więcej programów pocztowych blokuje taki rodzaj śledzenia)
  • czas otwarcia formularza

W celu sprawdzenia tych informacji oraz listy adresów na jakie zostały wysłane zaproszenia należy kliknąć w link znajdujący się nad polem w którym wpisuje się adresy e-mail. Link posiada w sobie liczbę wysłanych już zaproszeń. Po kliknięciu w ten link pojawi się okno z listą wysłanych zaproszeń i z informacjami o czasie otwarcia oraz kliknięcia.

Dokładamy wszelkich starań, aby zaproszenia e-mail wysyłane za pomocą naszego systemu były dostarczane prawidłowo. Korzystamy z komercyjnego systemu pocztowego, niestety w niektórych przypadkach nie mamy wpływu na to czy wiadomość będzie dostarczona na wskazany adres. Dzieje się tak np. w przypadku adresów e-mail firm, gdzie nałożone są restrykcje na pocztę przychodzącą. W takim przypadku najlepiej się skontaktować z administratorem poczty w danej firmie, aby nasz adres e-mail "[email protected]" i "[email protected]" został dopisany na tzw. whitelist. 
Czy ten artykuł okazał się pomocny? Dziękujemy za ocenę Wystąpił problem z przesłaniem oceny, spróbuj ponownie.

Dalej potrzebujesz pomocy? Kontakt z nami Kontakt z nami