Integracja z serwisem Zapier

Serwis Zapier umożliwia integracje z ponad 1000 aplikacji. W tym artykule opiszemy kroki potrzebne do uruchomienia integracji. Jako przykład posłuży nam bardzo popularna integracja z Arkuszem Google Sheets w usłudze Google Drive.

Co będziesz potrzebował:

  • konto w serwisie interankiety
  • konto w serwisie Zapier - http://www.zapier.com/
  • konto w w serwisie Google

Kroki:

  1. Pobierzemy klucz dostępowy API z serwisu interankiety
  2. Stworzymy integrację w serwisie Zapier
  3. Utworzymy arkusz kalkulacyjny na dysku Google
  4. Dokończymy i przetestujemy integrację

Krok 1: Klucz API

Uwaga, dostęp do API dostępny jest w pakiecie Biznes


Aby pobrać klucz dostępowy API należy wejść w serwisie interankiety w zakładkę Twoje konto a następnie wybrać link API - https://www.interankiety.pl/twoje_konto/api

Jeżeli w polu tekstowym nie znajduje się klucz składający się z losowych cyfr i liter należy kliknąć przycisk Generuj klucz API

Wygenerowany klucz API należy skopiować do schowka.

Krok 2: Integracja w serwisie Zapier

Aby użyć aplikacji interankiety należy skorzystać z linku:

W serwisie Zapier należy kliknąć przycisk Make a zap następnie w edytorze integracji wybrać aplikację: interankiety po wybraniu aplikacji należy wybrać wyzwalacz New response i przejść do kolejnego kroku.

W kolejnym etapie należy połączyć konto Zapier z kontem interankiety. Klikając przycisk Connect account otwiera nam się okno w którym podajemy klucz API wygenerowany w poprzednim kroku.

UWAGA! Ważne aby formularz który chcemy zintegrować posiadał przynajmniej jedną odpowiedź

Następny ekran pozwoli wybrać nam formularz który chcemy zintegrować. Wybieramy z listy formularz i przechodzimy do kolejnego kroku. Jeżeli wybrany formularz jest właściwy to przechodzimy do kolejnego kroku. Jeżeli nie pojawiły się błędy to oznacza, że możemy teraz połączyć ankietę z wybraną przez nas aplikacją.

Krok 3: Przygotowanie arkusza w Google Sheets


Na potrzeby tego artykułu opiszemy przykładową integrację z serwisiem Google Drive i aplikacją Google Sheets. W tym celu należy na dysku Google utworzyć arkusz kalkulacyjny Google Sheets. W arkuszu w pierwszym wierszu dodajemy etykiety pól jakie mają odpowiadać pytaniom z naszego formylar, np.:

ID | Data utworzenia | Pytanie 1 | Pytanie 2

Krok 4: Dokończenie integracji


Wracamy do serwisu Zapier i edytora integracji, po zakończeniu kroku 3 pojawia nam się strona akcji w której ponownie możemy wybrać aplikację do integracji.

W tym przykładzie wybierzemy aplikację Google Sheets. W kolejnym kroku należy połączyć konto Google z serwisem Zapier. 

Po pomyślnym połączeniu kont możemy już dokończyć integrację wybierając z listy rozwijanej arkusz kalkulacyjny który wcześniej przygotowaliśmy.

Po właściwym wybraniu arkusza i strony pojawią nam się pola do powiązania. Serwis zapier pobrał pola wpisane w kroku 3 i pozwala teraz przyporządkować do nich pola z przykładowego wypełnienia ankiety.

Wybieramy pola które chcemy przesyłać do arkusza Google i następnie zapisujemy krok.

W tym momencie serwis Zapier wykonał testowy zapis w naszym arkuszu, wiec można to sprawdzić otwierając arkusz na Dysku Google.

Jeżeli wszystko jest ok zapisujemy naszą integrację i uruchamiamy proces.

W razie problemów pomoc techniczna serwisu interankiety jest w gotowości.

Czy ten artykuł okazał się pomocny? Dziękujemy za ocenę Wystąpił problem z przesłaniem oceny, spróbuj ponownie.

Dalej potrzebujesz pomocy? Kontakt z nami Kontakt z nami